Tuesday, August 28, 2012

Am I ready or not?

I keep asking myself whether am I ready or not to be in relationship. The answer is Yes if the guy is the one that I like for a long time. Like our crush! but when it comes to a friend or anonymous or someone that we don't have feeling, I feel confuse. Sometimes kita suka, sometimes tak. So macam mana tu. Rasa macam tak ready pun ye. Tapi nak ada boyfriend. Bila dah orang suka, tak nak pulak. Haishh kadang kadang aku pun tak paham. Mana satu ni sebenarnya.

So the problem is a friend of mine likes me, but I don't know how to react, since kitaorg dah lama tak jumpa dan I've been single so long. Dah tak reti dah pun nk in love in love ni. I'm a very different person. I like a relationship yang not too serious and not too main-main. Just hit the flow. Kalau panjang jodohnya tak kemana. So just be like best friend where we can share everything. The thing is kalau dah suka lepas tu break or ditolak dah tak kawan. Tak best lah macam tu.

About this guy tak tahu la, hati ni rasa macam tak masuk je dengan dia. Bukan sebab rumah besar kecik, kaya miskin, pandai tak pandai, cantik hodoh or tinggi rendah. It just not the right time. Since kita pun baru je jejak kasih balik and first time cakap on the phone and texting each other, bila terus nk in relationship macam too early. Dah la hati ni ada rasa suka kat orang lain, I mean crush lah kan. Tiba-tiba "Dia" muncul. Lagi pun tak biasa lah kalau nk keluar-keluar sbb kira macam baru kenal lah jugak. Sebab dulu kat sekolah senyum-senyum, cakap skit2 macam tu je. Ni terus ha bamm! I really appreciate that you are looking for me for a long time since we finished school and you asked our old friend to find me. But they blurr, "Liyana yang mana satu", till that day you came to my open house and finally we met. Thank you so much. Ada juga la orang ingat kat kita, thought nobody cares about me :P

So tak tahu  la macam mana, semalam macam okay juga kalau cuba why not kan, tapi hari ni rasa macam alah kawan je lah. So how! Duh! Rasa nak sembahyang istiqarah pun ye. Padahal baru benda kecil, bukan nak kawen pun hahaha Liyana you're so funny! :P end of the story kalau dia call angkat, kalau dia msg balas and just be friend. Hah terkeluar pun. So be friend okay! Bukan jual mahal it just, I'm not ready, cause he sound so serious, kalau break kan dia kecewa haa lagi lah kesian.


p/s: sorry for the long post, I know beleter je memanjang. Kalau pasal hati dan perasaan tak sah kalau tak tulis panjang. :P *Well actually I miss him, not him yang kawan lama bertemu kembali, I mean him, ynag selalu duk cerita kat previous post. yang dah ada girlpreng tu -.-*


2 comments:

Anonymous said...

heya love! ;)
i love the way u express ur feelings n all d dilemma. it helps others to understand ur feelings better in that situation. n i believe ramai je yg selalu or penah mengalami diz kind of feelings.
antara nk n x nak coz hati dah terpaut pada crush. kenapa laah si kcrush nie x cari kite ye dak?
haha.

well, that's a good way of having a relationship. not to serious, n not too main2. juz hit the flow. follow the flow. n yes, that kind of relationship mmg ade IF n ONLY IF u find someone yg fhm dat concept too. guys yg bleh commit that kind of relationship. coz x semua org boleh gune konsep yg kite gune rite. ade some yg lovey dovey for lust, ade some yg too madly in love, ade some yg mmg amek mudah. serabut n payah coz in the end, semuannya akn break the heart! -.-"

but ur concept is the best one. but in order to menjayakan that kind or ralationship, ONLY IF ur new partner dapt ikut n trima that kind of concept, then insyaALLAH okey2 lah. i can imagine how cool it wud be if u find someone yg have da same concept. (not to serius, n not too main2 but can share everythgs like best fren! )

so, if anda rasa macam nk bg chance to that new guy, even jauh di sudut hati mcm nk kwan je,then i think it is better u let him know that itulah gaya yg kamu mahu in relationship. d concept i mean. if dye bleh adapt, maybe he wud be someone that colurs ur day! huhu.

but2, if mmg rase mcm juz bleh trime as kawan, bak kate anda, x ley masuk sgt, it is better u berterus trang je. sy yakin, dye bleh trima coz ANDA BARU SAJE BERMULA. if dah start in relationship n mmg xleh nk msuk gak, bukan kan itu lbh complicated nk bgtw dye yg awk mmg sebenarnye dri mula mcm x ley masuk dgn dy?
that's might hurt. :P

so, wish u all the best ya! oh ya, jgn kerana dye mencari awk setelah sekian lame u're not in relationship, u feel ready, dosen't means u have to accept it.
emm u know what i mean right? but kalau mmg u cube buka hati untk try to have relationship juz bcoz of himself, (bukn atas sebab dye da lame mencri awk) then, it's okay to consider it. okey? ;) hee

p/s: sorry terpnjg lak comment. n sorry if ade yg x kene with ur way of thinking n style, juz sharing my thoughts. btw, correct me if i'm wrong. :)

-ur silent reader- ;)

Journalist said...

First of all waa tertanya-tanya who is this silent reader? hehe I think I know you. Tapi tak pe lah. sekali salah org haha :P

Secondly, I totally agree part yang berterus terang. The thing is we kind of, in relationship dah pun haha. So I'm waiting the right time to tell him just let be friend. Tapi hati rasa kesian, you know kan.

Ohh it's okay to share your thoughts I really appreciate that :), at least I have some point of view from someone. I do tell my friend but dorang pun tak tahu nk solve mcm mana haha, funny kan!

Thank god someone on my side! At least I have someone understand the concept! thought no one would understand what I mean, tak semua org mcm kitakan.

Well thank you so much for sharing your thoughts!! Keep sharing okay! ;)