Tuesday, December 6, 2011

Al Maa-idah 38 =.='


Baru tahu hilang semalam (Clark turquoise) -.-


Yg ni beli sendiri pun hilang juga, sebelah je ada :(( (Reebok purple)
Setiap kejahatan ada hukumannya. Begitu pula halnya seorang pencuri akan dikenakan hukuman karena ia melanggar larangan mencuri. Seseorang, baik laki-laki maupun perempuan yang mengambil harta orang lain dari tempatnya yang layak dengan diam-diam, dinamakan "pencuri". -Surah Al Maa-idah 38
Allah maha adil, maha esa maha kuasa, maha mengetahui. Kalau ikut hati mmg macam macam nak sumpah, tapi ini mungkin dugaan dan mungkin juga ada hikmahnya. Tapi kenapa lah kau jahat sangat. Sampai kasut org pun kau nk curi! Dosa kau tau! Ikut hati jahat ni mmg macam2 maki haa, tapi sabar je. Biar lah Allah yg hukum kau dengan hukuman yg setimpal, dan moga Allah buka pintu hati kau untuk berubah.

Aku sayang kasut tu wayai pencuri. Aku beli dgn duit sendiri halal lagi. Aku kerja yg halal. Aku dah la susah nk cari kasut, saiz besar pulak tu. Kalau ada yg berkenan, tak ada size pulak. Ni senang2 kau curi. Eee sabar je lah. Nasib pakai kasut tu lama jugak la. Dari part 1 hingga awal part 6. Tapi aku sayanggg... :(( Kalau murah aku boleh tahan lagi. Dah la mahal, duit sendiri, titik peluh sendiri. Haii... Aku serah kepada Allah sahaja lah. Dia lagi maha adil...

*KECEWA, SEDIH, HAMPA semua ada* :(( =.='

No comments: