Wednesday, October 20, 2010

InsyaAllah.


Waktu kecil


Dia dan mama yg jaga saya


Dia belikan bunga api untuk saya

Saja nak cerita. Kisah Pertama. Dua minggu tak balik. So bila baba ambil kat bukit jalil, kena cross jalan nak ke car park, bila lintas tu baba pegang beg kira tolong pimpinkan untuk lintas jalan lah. Hehe dalam hati cakap eh macam aku ni tak pernah lintas jalan pulak. Oh bahaya agaknya. hehe.

Lepas tu kisah kedua. Sedang baba borak borak ngan mak sedara and ayah sedara, cakap pasal kawin lah. Baba pun cakap macam saya alhamdulillah kahwin 26 ke 20 berapa tah, sekarang dah boleh main bola dengan anak-anak, boleh karaokae dengan anak-anak. Saya dengar wah terharu gila. Suka sgt baba cakap macam tu. ;)

Lepas tu pergi rumah ayah sedara, salah sorang dari sepupu dah grad (tahniah sis ame!) Sorang lagi sepupu tanya lah ayah kepada anak yg dah grad tu macam mana convo, best? Ayah dia cakap ok lah bla bla bla.. Pastu baba pun tiba-tiba sampuk, yang ni bila lagi nak grad ni. Yang ni tu maksudnya saya lah. Tekanan tekanan sepupu sy cakap. Saya pun cakap lah insyaAllah 2012 grad lah, sabar ya.

Itu je nak cerita, so baba InsyaAllah kaklong belajar betul2 dan grad on time insyaAllah, amin. Itu yg baba nak sangat dari saya. Saya berdoa dan berusaha untuk menghabiskan diploma dan bawa baba dan mama dan adik-adik semuake convo saya. Lepas tu kita ambil gambar bersama-sama segulung diploma sambil memakai jubah dan topi petak dan.

Ya Allah kau permudahkan lah urusan hamba mu ini, dan beri lah kejayaan, kekuatan, keyakinan, kerajinan kepada ku untuk ku menghabiskan diploma ku ini dan seterusnya dapat ku sambung pelajaran ke peringkat degree dan tamat dengan berjayanya dan permudahkan lah aku untuk mendapat kerja, seterusnya berkahwin dengan lelaki yg baik dalaman dan luaran, menghormati ku dan keluarga, bertolak ansur, dapat memberi nafkah zahir dan batin seterusnya dapat membimbing ku dan dikurnikan anak-anak yg soleh dan solehah. Amin Ya Robbalalamin. Prof cakap dalam doa tak apa sebut pasal calon suami dan kurniakan anak-anak yg baik selain doa untuk ibu bapa, dan kejayaan. hehe ;) All in on elah kiranya :D

Tapi yg bold tu yg penting dulu. :)


Satu hari saya dapat masuk u, mereka buat doa selamat untuk saya, terima kasih mama, baba.


Tiba masa untuk melepaskan saya sambung belajar.. dan berdikari..

I love you baba, mama dan adik-adik. I will do the best insyaAllah. :)

2 comments:

Norazihan said...

terharu .. love you honey.

Journalist said...

Hee Love you too mama.. :)